Aj to dnes musia mestskí policajti v Košiciach. Ja byť jedným z nich, pýtam si extra zaplatiť očkovanie, k výplate extra rizikové príplatky, o nejakom tom veterinárnom vzdelaní ani nehovorím. Zisťujem, že mestskí policajti v Košiciach sú skutočnými hrdinami týchto dní. Nie primátor, nie jeho poskokovia, ani všetci, čo ho do stoličiek dostali a poskokmi už zjavne nie sú. Mestskí policajti dnes toho majú naložené na pleciach viac, ako povestný Nitriansky Corgoň. So vztýčenou hlavou dnes plnia úlohy, ktoré im prischli „vďaka“ zlým rozhodnutiam samosprávy. Takže vrtia psami, lebo musia. Navýšia sa ich počty? Pýtam sa, na úkor čoho sú personálne kapacity presúvané na novodobé „ekohliadky“, na odchyt psov, kontrolu parkovania a podobne. Nie je to na úkor iných úloh, ktoré idú do úzadia? Sú dnes ulice bezpečné? Stíhajú to na koňoch, bicykloch, peši, či ako?
Celý humbuk okolo tzv. „asanačky“ alias zvieracej karanténnej stanice, začal takmer hneď po uvelebení sa nových igráčkov v kreslách. Hlavný bojovník pán poslanec Burdiga, dnes už bývalý člen rady pre zvieratá, či ako sa to menuje, poukazoval na vraj nedostatky jestvujúceho poskytovateľa služieb. Tá za 7450 eur, viď zmluva, realizovala všetko okolo zvieratiek, či už nájdených, alebo uhynutých na území mesta. Údajne však nespĺňala normy. Boli sme svedkami viacerých dramatických poslaneckých stretnutí u veterinára Krála. Ten samozrejme tvrdil, že má všetko povolené a absolvoval viacero kontrol. Napriek tomu mesto sa rozhodlo túto vraj predraženú zmluvu nepredĺžiť a bude vraj tieto veci spravovať samo. Samo mesto si stanovilo v lete tento ambiciózny termín, že cca dva mesiace to potrvá. Opäť však bez toho, aby lokalitu na Jarmočnej ulici prerokovalo s príslušnou mestskou časťou Juh. Polačekom toľko kritizované „o nás bez nás“ sa stalo opätovne jeho barličkou na ceste k neúspechu. Líšili sa tiež pi-ár vyjadrenia pre médiá (termín otvorenia vlastnej stanice bol pôvodne 1. november) s tým, čo napokon poslancom MČ tvrdil riaditeľ magistrátu Čop. On tie termíny už v septembri označil, ako ako „v novembri nie veľmi reálne“. Záložný, takzvaný „plán Bééé“ bol celú dobu totálnou neznámou. Horšie ako v béčkovom akčnou filme. V reportáži z ostatného rokovania mestského zastupiteľstva, ktoré bolo opätovne bujaré, odznelo „sypanie si popola“ na hlavu od samotného primátora. Lebo toľko legislatívnych prekážok a potrebných povolení neočakávali. Nedalo sa to technicky stihnúť a bla bla bla. Opäť sa potvrdilo to, čo čoraz častejšie odznieva nielen v debatách pod článkami, ktoré o aktuálnej situácii informujú, ale už aj bežne medzi ľuďmi. Aktivizmus nie je spôsob efektívnej vlády a spôsob uchopenia samosprávnych kompetencií. Je to len spôsob zákopových vojen, kritiky a neustáleho hľadania len toho zlého v práci toho druhého. Akonáhle sa „aktivisti“ reálne dostanú k moci, vôbec netušia, čo s ňou. Nehovoriac o tom, že tu v Košiciach evidentne netušia, aký náročný je život samosprávy. To, že sa nedokázali NAJPRV oboznámiť, so zákonnými postupmi a potrebnými „papierovačkami“ pri zriadení karanténnej stanice, je len ďalším príkladom. Namiesto toho, aby si to všetko poriadne naštudovali, najprv zrušia niečo , čo funguje a o čom evidentne nemajú páru. Až potom skočíme do prázdna, ako v nejakej počítačovej 3D hre. Lenže my nie sme v žiadnej „virtuálnej realite“ páni na magistráte. My tu žijeme a zas len vďaka vám pin…áme, lebo sme si s vami lobogo pomohli v tom našom druhom najväčšom meste na Slovensku (i keď v eskapádach primátora, za tým stoličným v Bratislave naozaj nezaostávame).
Bolo veľmi jednoduché, ale aj hlúpe, očierniť poskytovateľa tejto služby, ktorý ONÝCH dvadsať povolení mal, a v skutočnosti nebral za túto službu žiadne veľké peniaze. NIE NEBRAL! Dozvedáme sa totiž, že magistrát narýchlo zohnal jednu firmu. Oslovili vraj aj toho , čo to robil predtým !!!! Toho, čo vraj nespĺňal podmienky. Chápete toto?? Lenže, on už tento, evidentne lukratívny biznis, robiť nechcel. Prečo by aj mal chcieť? Najprv z neho urobia „grázla“ a potom im je dobrý aby hasil ich problém? Tak nám dnes túto službu poskytuje firma na základe viacerých zmlúv (prvá zmluva a druhá zmluva). Ale ani v jednej pritom nie je dojednaný ODCHYT zvierat. Suma za jeden mesiac týchto „poloslužieb“ je však o 100% vyššia, teda takmer 15 tisíc eur. Nehovoriac o tom, že sídli mimo mesta, v Bidovciach. Čo sme tým všetkým my, ako občania mesta získali? Vyššie náklady, za niečo, čo nedostávame v takom rozsahu ako predtým. Toto veru nemôže normálny mozog pochopiť. Vyhodíme von oknom za dva mesiace 15 tisíc eur, ba možno aj viac, lebo avízovaný nový termín január 2020 je nereálny.
Príbeh zo života:
Pošle žena muža, aby sa zbavil auta, lebo vraj prekračuje emisie, vyteká mu olej, neprešlo by už ďalšou STK. On teda poslušne odíde urobiť, čo treba. Predá ho za pekných 7500 eur a k tomu si ešte takú istú sumu vyberie z knižky. A za tých pekných 15000 eur si kúpi tridsaťročného „žuka“. LEBO VŠAK LEN ZATIAĽ, kým sa mu vyrobí auto, aké si želá. Čo myslíte, že urobí žena?? Nájde tú najväčšiu panvicu a …. Ale čo máme urobiť my, občania mesta, veď toľko panvíc ani v obchodoch nie je!
Celá debata | RSS tejto debaty