Máte cestu, ktorou každý boží deň jazdíte do práce, alebo vás vezie autobus verejnej osobnej dopravy. Cesta vedie malebnými serpentínkami v lesíku. Je to tak idylické a vy ste tak šťastný. Asi tak, ako v šou Jána Krausa „O nádejnom Kysučanovi“. Tešíte sa, že síce to máte do krajského mesta Košice ďalej, ale za to ten božský kľud, keď prídete z toho rušného mesta domov…..to stojí skrátka za to. Až pokiaľ „nekľakne“ most, ktorý premosťuje veľkú vodnú nádrž Ružín a rok jazdíte po obchádzke 30 km navyše. Nadávate na župu, vlastníka mosta, že konal neskoro „lebo všetci videli ako most padá“. Nadával aj Rasťo Trnka, vtedy ešte poslanec župy, z nečinnosti „vinil“ bývalé vedenie. Prokuratúrou sa oháňal, kontroly transparentnosti výberu zhotoviteľa stavby chcel a podobne. Mimochodom stavba „Zdenka Trebuľu“ napokon získala cenu stavba roka…..to len na okraj.
Dnes má však povestné insígnie kraja v rukách Rasťo Trnka. A čo sa deje? Tá istá cesta, rovnako „viditeľný“ defekt v jej inom úseku, pri vodnom prameni. Ale na rozdiel od bývalého vedenia, on koná HNEĎ. A to ako???? Šikovný ansámbel totiž už v decembri 2018 podpíše zmluvu na rekonštrukciu cesty v úseku, ktorý sa prepadáva. Vo včerajšej reportáži v komerčnej televízii odzneli všetky podstatné fakty. A tak som si zmluvu vyhľadala a spracovala genézu „problému“.
Podpísať totiž zmluvu na realizáciu zosuvu cesty v decembri a mať lehotu 60 dní na výstavbu? V ZIME????? V snehu a v mraze ide niekto stabilizovať zosuv? Samozrejme k plneniu diela nedošlo. Podľa vyjadrenia p. Trnku došlo k zhoršeniu zosuvu PO zime, po tej zime, počas ktorej to už malo byť hotové. Citujem odborné vyjadrenia tohto rozhýbaného župana „pol roka potom boli naťahovačky so statikmi“. Čo???? Čo je toto za vyjadrenie? Statici nie sú babky na trhu, statici by mali byť tí, ktorí už pri príprave celej stavby mali navrhnúť úpravy tak, aby boli realizovateľné. Aké naťahovačky? Snáď išlo o odborné diskusie, prieskumy územia a podobne. Ako je vôbec možné, že zhotoviteľ nevedel realizovať dielo? A prečo vlastne až po POL roku od uplynutia termínu na zhotovenie diela dôjde k ukončeniu zmluvného vzťahu? Pol roka trvalo, kým niekto na župe pochopil, že za 80 tisíc veru tento zosuv žiaden Merlin neurobí? Malo sa to všetko udiať v januári 2019, resp. keď nenastúpili na realizáciu diela. Hneď sa mala zmluva zrušiť a vyhlásiť nová súťaž a mali by sme dnes vo veciach jasno. Podľa včerajších záberov je teleso cesty evidentne podmyté. Oporný múr absolútne zdegradovaný. Miestni akiste totálni „laici“ v ankete svorne tvrdia, že po každom daždi je to horšie a horšie a viditeľne cesta vždy trošku klesne. Starosta obce Margecany, p. Petrík vyplašený, upozorňuje na riziká pre Hnilecký a Hornádsky región a bije na poplach. Naproti tomu stojí pred kamerami akože vážny pán Trnka. S nespochybniteľným stoickým kľudom uisťuje, že „netreba panikáriť“. Toto si môže dovoliť povedať seriálový František svojej Zuze, ale nie predstaviteľ kraja, s tak závažným problémom na stole.
Mojej pozornosti neuniklo konštatovanie redaktora, že osobne pán Trnka jazdieva na rokovania do Spišskej Novej Vsi po diaľnici smerom na Prešov. Danému úseku cesty sa teda pre istotu vyhýba. Zábavné. Samozrejme, že nemá dôvod na paniku. Garde sa vymenilo. To, čo on neustále kritizoval, teraz robí s dychberúcou aroganciou a riadnou dávkou sebavedomia. Keby jestvovala cena „sklamanie župných volieb“, myslím, že pán Trnka by ju všetkým županom na Slovensku s ľahkosťou vyfúkol. Hrdo by ju vystavil do vitríny. V politickom dôchodku, kam sa v ďalších regionálnych voľbách (ak vôbec bude mať odvahu kandidovať) isto poberie, z nej môže utierať prach. Neskôr v tom ozajstnom dôchodku, môže vnúčatám rozprávať fantazijnú rozprávku „O rozhýbanom kraji“.
Spomínaný úsek cesty veľmi dobre poznám ...
hlupákom nasľuboval hory ,,oly, a hlupáci ...
Trnka je absolútne neschopný. Pardon schopný ...
Celá debata | RSS tejto debaty