Áno! Smer nemôže za náhle „vydutú“ koľajnicu na električkovej trati v Košiciach. Predstavte si! Nemôže za to bývalé vedenie mesta. „Vydutá“ koľajnica je totiž na tej tridsaťročnej trati, na ktorú bola bývalým vedením vyhlásená súťaž na výber projektanta jej rekonštrukcie a nové vedenie mesta ju stoplo už tesne pred podpisom zmluvy (pričom proces verejného obstarávania bol skontrolovaný príslušnými „orgánmi“ a procesne bol v poriadku). Vydutina je na tej trati, ktorá „nie je v takom stave, aby sa to nemohlo pripraviť lacnejšie, poriadne a na etapy“ (parafrázujem pána Polačeka). Je na trati, ktorá spolu s traťou na jazero mohla byť zaplatená z fondov EÚ a aj 3,1 mil. na onoho projektanta sme z Bruselu mohli dostať. Tak táto trať, ktorá znesie odklad, si dovolila sa nám náhle „vyduť“. Odbornosť redaktorov niektorých médií stále vyráža dych. Naša koľajnica sa teda vydula, čo si všimli VODIĆI, nie DPMK na nejakej servisnej ohliadke týchto staručkých tratí, nevšimol si to radšej ani zrejme rezignovaný vodič električky. Štrajk vodičov bol možno aj o tom, že veľmi dobre vidia tieto kritické úseky tratí, ktorých rekonštrukcia sa teraz stopla. A možno si zakrývajú oči a možno sa boja na to otvorene upozorniť, aby ich niekto hneď neoznačil za smerákov….a tak si to teda všimol až bežný vodič auta, ktorý na sídlisku Železníky prechádzal cez križovatku. My nie sme v Tunise vážení, máme jún a priemerná teplota posledné dni nedosiahla tropických hodnôt. I tak je však podľa vyjadrení DPMK a mesta na vine „teplo“. Konečne teda nie je na vine SMER, ale teplo!!!! Nuž neviem ako vysoko sa vyšplhajú teploty počas leta. Pripravme sa však na podobné náhle vydutiny na tej trati, ktorá očividne nie je v takom zlom stave. Nové vedenie DPMK je podľa vyjadrení v profi článku denníka Korzár, pripravené do mesiaca !!! začať s rekonštrukciou vydutej trate.
Takže ak by mali dodržať zákon o verejnom obstarávaní, majú dve možnosti: alebo si odôvodnia havarijný stav, niečo čo nemohli predvídať, okecajú si to a zadajú zákazku kamošovi, ten inému kamošovi a bude. Alebo si určia tak nízku predpokladanú hodnotu zákazky (len v danom vydutom úseku, že sa vopchajú do limitu, kedy oslovia len troch uchádzačov, bez nutnosti zverejnenia zákazky.
Vtedy je možno reálne, že to rýchlo začnú do mesiaca. Zatiaľ máme zníženú rýchlosť v úseku na 20 km/hod. To rovno môžeme ísť na ťavách ako v tom Tunise. A vraj má viac ľudí využívať verejnú dopravu. Za týchto podmienok? Tak nech najprv generálny riaditeľ DPMK p. Padyšak aj s ostatnými „krízovými manažérmi“ cestuje do práce po trati s vydutinou. Nech si ide spokojne a ekologicky sadnúť do električky a pomaly rýchlosťou bicykla sa dostane do práce. Nech ide svojim horlivým odhodlaním príkladom.
V Tunise je aspoň more. My tu máme len vysoké teploty až koľajnice zdúva a ťaviu rýchlosť v električke. Toť krízoví manažéri v reálnom živote.
A nemôze Smer za to velke teplo? :))) ...
Celá debata | RSS tejto debaty